Skip to main content

Ons team

Mensen helpen met de keuze van een brilmontuur met de juiste brilglazen, da’s onze favoriete bezigheid. Je mag rekenen op ons eerlijk en kritisch advies.

Mieke Claeys
Zaakvoerder

Met meer dan 30 jaar ervaring help ik klanten nog steeds met evenveel plezier bij het kiezen van het perfecte montuur. De passie die ik van mijn vader heb meegekregen, draag ik nog dagelijks uit.

Stijn Van Molle
Opticien-optometrist

Ik startte bij de zaak in 2015. Sindsdien sta ik klanten bij in hun zoektocht naar de juiste bril. Ik ben bovendien ook expert op technisch vlak. Voor alle complexe vragen kan je bij mij terecht.

Ons verhaal

Optiek Claeys, opgericht in 1948 door Herman Claeys, wordt met trots voortgezet door dochter Mieke Claeys, waarmee het vakmanschap van generatie op generatie wordt doorgegeven. De traditionele werkwijze blijft behouden, verrijkt met moderne tools en technieken. De authentieke en eerlijke aanpak vader Herman is tot op vandaag duidelijk merkbaar in de zaak.

Het verhaal van Herman

Herman groeide op in een familie van apothekers. Samen met zijn broer Frans begon hij aan een studie farmacie, maar zijn ware passie lag elders. Van jongs af aan had Herman een grote interesse in optica en het verbeteren van het visueel systeem. Geïnspireerd door zijn fascinatie voor contactlenzen en alles wat te maken heeft met het verbeteren van het zicht, besloot hij optiek te gaan studeren in Berlijn.

Met zijn diploma op zak keerde Herman terug naar België en richtte in 1948, samen met zuster Hilda, Optiek Claeys op. Hij werd al snel een pionier in de aanpassing van contactlenzen, waardoor hij een vooraanstaande referentie in de streek werd. Zijn vernieuwende aanpak en passie legden de basis voor een bloeiende zaak die tot op de dag van vandaag voortleeft.

Het verhaal van Mieke

Mieke groeide op tussen de brillen, en al snel wist ze welke richting haar toekomst zou nemen. Haar ambitie was duidelijk: het levenswerk en de noeste arbeid van haar vader voortzetten. In 1990 trad ze in zijn voetsporen, met een heldere missie: de zaak op dezelfde eerlijke manier voortzetten en ervoor zorgen dat elke klant tevreden de deur uitgaat.

De oude “fichenbak”, met een klantenbestand van inmiddels zo’n 30.000 klanten, bleef behouden, maar in 2015 onderging de zaak grondige opfriswerken. In dit vernieuwde interieur, gecombineerd met moderne technieken, zet Mieke de zaak voort. Dagelijks helpt ze klanten met persoonlijke aandacht en deskundig advies om aan al hun visuele behoeften te voldoen.